Jobcentre - Oceaim er stolt leverandør af coachingforløb til det offentlige

Måske du som jobcenterchef eller sagsbehandler har oplevet højt frafald, lange ventetider, ændringer i leverancerne, pludselige prisstigninger eller andet? Det kan desværre skabe uhensigtsmæssige flaskehalse og unødvendigt lange og dyre forløb og tilmed begrænset eller ingen effekt.

Oceaim har i samarbejde med flere kommuner og jobcentre i Danmark skabt succes med vores leverancer til det offentlige. Hos Oceaim sikrer vi en professionel og sikker håndtering hele vejen rundt. Det gælder både vores samarbejde med jobcenteret samt forløbet og indsatsen over for borgeren. Det vil sige alt lige fra modtagelse til opstart af forløbet til selve coachingen samt dokumentationen af forløbet.

0%

Mere end 80% der er tilknyttet en arbejdsgiver, er tilbage i arbejde efter et gennemført StressCoaching.

0

I løbet af 10 år er antallet af stresstilfælde og stressrelaterede lidelser som angst og depression steget fra godt 80.000 til nu over 120.000.

0%

af alle danskere anser stress for at være den største udfordring på det danske arbejdsmarked.

Referencer og samarbejdspartnere.

"Landets jobcentre arbejder i et krydspres fra den daglige drift, politisk bevågenhed samt forventninger fra borgere og virksomheder. Hos Oceaim har vi respekt for dette.

Vi sætter en ære i, at samarbejdet med os er så gnidningsløst som muligt - lige fra ledelsesniveau til den enkelte sagsbehandler"

Sara Jacobsen, Relationsmanager

Vi leverer 1-til-1 løsninger, som hjælper jobcentre, sagsbehandlere og borgere. Vi tror på tillid i samarbejdet, og vi er altid lydhør overfor ændringer og udvikling af produkter, samarbejde og system.

Vores leverancer overholder en lang række krav, hvorfor kvalitet og standard altid er høj. Når du samarbejder med os, kan du forvente følgende:

 

  • Ingen ventetider:
    Ventetid er dyrt både for jobcenter og borger – og det er derfor afgørende, at sagsbehandlerne kan visitere, så snart de oplever, at en borger vil have gavn af forløbet. Der tages kontakt til borgeren indenfor 48 timer, 80 % af tiden kontaktes borgeren allerede indenfor 24 timer, og så er forløbet i gang. .

  • Tæt samarbejde med sagsbehandleren:
    Sagsbehandlerne kan til enhver tid komme i dialog med os inden for 24 timer og drøfte eventuelle udfordringer/problemer eller overvejelser.
  • Træning af sagsbehandlere:
    Vi står til rådighed for faste træninger/inspirationsoplæg af sagsbehandlerne 2 gange årligt, således at der sikres en fælles tilgang og sammenhængende indsats hele vejen rundt.

  • Elektronisk visitationssystem:
    Visitation af borgerne kan foregå elektronisk og ved en let og minimal indsats. Den fortsatte indsats er digitaliseret, således at oplysninger om fremmøde, status, slutevaluering og borgerevaluering er tilgængeligt via systemet.

  • Borgerevaluering:
    Der foretages en borgerevaluering efter alle forløb, hvoraf det fremgår, hvad borgeren har syntes om forløbet, egen indsats, coach mv. Disse oplysninger er tilgængelige for sagsbehandleren og lederen i jobcenteret til enhver tid. Evalueringerne sorteres i målgrupper (pr. 01.01.2022).